9
Σεπ

Κορωνοϊός, Σχολείο και… διδακτέα ύλη.

Θεοδωρικάκος: Δωρεάν οι μάσκες για μαθητές και εκπαιδευτικούς σε όλα τα  σχολεία στην Ελλάδα | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr

Σχόλιο: Διάλεξα αυτήν την εικόνα από το ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, επειδή απεικονίζει με ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ (και όχι…. ΑΠΟΨΙΑΚΑ του τύπου “μισοφωτισμένος σχολικός μεντεσές”) τις πρωτόγνωρες παγκοσμίως φοβικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων. Καμιά εμπλοκή στις αντιπαραθέσεις των ημερών.
.

Κατά τα άλλα, το θέμα μου είναι μακράν σαφέστατο: Τί γίνεται με την ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ.

.

Προσωπικά δεν άκουσα κάτι σχετικό με την διδακτέα ύλη.
Σωστότερα ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ Πρόγραμμα
Τα άλλα (δηλαδή κορωνοϊός και ασφαλής διδασκαλία- φοίτηση) συζητιούνται σε καθημερινή βάση.
.
Κατάθεση μιας απλής σκέψης για την διδακτέα ύλη.
.
Οι αρμόδιοι, εκτός των όποιων μέτρων προφύλαξης
κρίνουν και αποφασίσουν, θέλω να πιστεύω ότι θα προβληματιστούν και
πάνω στο ζήτημα του ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ Προγράμματος (=διδακτέα ύλη / υποδείξεις, προτάσεις διδασκαλίας / παιδαγωγικοί στόχοι του κάθε μαθήματος κλπ).
.
Προφανέστατα αναφέρομαι στην ανάγκη ΓΕΝΝΑΙΩΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΩΝ στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, παράλληλα με την απαίτηση προσαρμογής των παιδιών στις νέες συνθήκες εκπαίδευσης.
.
Αλίμονο αν μέσα σε αυτό το ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ πρωτόφαντο, λόγω κορωνοϊού, φοβικό κλίμα (πλήρως ανατρεπτικό κάθε γνωστής παιδαγωγικής αρχής) της φετινής (2020- 2021) σχολικής αίθουσας (μάσκες / διαχωριστικά / αποστάσεις / αντισηπτικά…κλπ), απαιτεί το Α.Πρόγραμμα από τον μαθητή να επισημάνει την “λεπτήν εις εκφοράν και ύφος”  ομοιότητα ή διαφορά των χαρακτήρων (καταληκτικών ή ακαταλήκτων) συμφωνόληκτων (αφωνολήκτων ή ημιφωνολήκτων) ουσιαστικών λ.χ οδούς- οδόντος, γέρων-γέροντος κλπ

.
Το παράδειγμα, παρότι τυχαίο, είναι αρκούντως ενδεικτικό.
.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι πρέπει να “παρακαμφθούν”, τουλάχιστον για το…. τρέχον σχολικό έτος, ΤΥΠΟΛΑΤΡΙΚΕΣ λεπτολογίες και ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ… πλεονάσματα.

Δεν υπάρχει η πολυτέλεια της “πλατειάζουσας αφήγησης”, στο ΣΥΝΟΛΟ των μαθημάτων.

Στο πιο απλό: δεν υπάρχει η πολυτέλεια της άνετης “πλατειάζουσας” παρουσίασης, στο ΣΥΝΟΛΟ των μαθημάτων. ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΙΣΜΟ το έλεγαν παλιότερα…!

.
Και επειδή “ουδέν κακόν αμιγές καλού”, ίσως προκύψουν και ορισμένα μονιμότερα, πλην χρήσιμα συμπεράσματα, για επαναπροσδιορισμό, προς το (πιο) ωφέλιμο, της διδακτέας ύλης στο μέλλον.



Αναζήτηση:
Ιστορικό
Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Newsletter
Εισάγετε το email σας:

   

Για μένα
Είμαι φιλόλογος. Αποφάσισα να δημιουργήσω προσωπική Ιστοσελίδα, στην οποία θα μπορώ να καταγράφω τις απόψεις μου.

Χρυσόστομος Τσιρίδης
Επισκεψιμότητα

82.006

© 2024 · Χρυσόστομος Τσιρίδης · Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. · Δημιουργία και Φιλοξενία by MANBIZ ISP