9
Μαρ

Εκτός από τις τελείες και τα κόμματα ΚΑΙ οι παράγραφοι Χρειάζονται.

Φανερή η ευτυχία του τύπου, ο οποίος “ΕΜΑΘΕ” επιτέλους την προέλευση για το “σύνθετο” στο σπίτι του, για τον “συνθέτη” των τραγουδιών που προτιμάει, για την “σύνθεση” της αγαπημένης του ομάδας. Δεν του ήταν αρκετό ότι ΗΔΗ τα χρησιμοποιούσε, εδώ και αρκετό καιρό, μια χαρά (!).

.
Εκτός από τα σημεία στίξης για τα οποία έγραψα πρόσφατα (“τελείες, κόμματα. Χρειάζονται” chrisblog.gr) και η παραγραφοποίηση είναι εξίσου απαραίτητη, για οργανωμένο και επικοινωνιακό λόγο.
.
Πρώτα πρώτα να πούμε ότι ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ δεν σημαίνει ότι απλώς χωρίζω ένα ενιαίο εκτεταμένο “ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟ” κείμενο. “Δεματιάζω” δηλαδή, ανά 5-10 στίχους το κείμενο. Η Παράγραφος είναι κάτι πολύ σημαντικότερο.
.
Ας αρχίσουμε όμως σωστά. Τί είναι “συνεχόμενος”= εκτεταμένος ΣΥΜΠΑΓΗΣ λόγος και πού οφείλεται.
.
Η διανοουμενίστικη αντίληψη “περί ΕΚΦΡΑΣΗΣ” (εξωτερίκευσης) σε συνδυασμό με την “ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ” της Ελληνικής λέξης και Γλώσσας,
οδήγησε στον μακροπερίοδο λόγο, ο οποίος με τον καιρό έγινε “ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟΣ” λόγος, ουσιαστικά “μονολογικό…ΑΔΙΑΚΟΠΟ παραλήρημα ή μουρμουρητό”
.
Προϊόν της Λόγιας Γλώσσας, ο ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟΣ λόγος, κι αυτό ΕΠΕΙΔΗ το ΕΠΕΤΡΕΠΑΝ οι πολυδαίδαλες (συμφωνόληκτα ημιφωνόληκτα /συμφωνόληκτα αφωνόληκτα / ενεστωτικός αναδιπλασιασμός / συντελικός αναδιπλασιασμός…) , εκλεπτυσμένες (απόθεσις, ημιαπόθεσις…) και πολυώνυμες (κατηγόρημα, κατηγορούμενο, κατηγορηματικός προσδιορισμός) ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ- ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ, από ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ των αντίστοιχων της Αρχαίας Ελληνικής (!).
.
Αν προσθέσουμε εδώ τις συνεχείς ΑΥΤΑΡΕΣΚΕΣ “ανακυκλώσεις…ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ νοηματοδότησης”, “αναζητήσεις” του τύπου “ορίζω και επαναπροσδιορίζω”, τα “εν τη εννοία…” και τα “ως εμοί δοκεί”, “επί τη ευκαιρία” κλπ, πού… ΟΔΗΓΟΥΜΕΘΑ;;
.
Να, πού… οδηγούμεθα: Στην ΕΠΙΔΕΙΞΗ μιας ακατάσχετης ΛΕΞΙΓΝΩΣΙΑΣ. Στην ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ γλώσσα των Λίγων (σύμφωνα με τον Διονύσιο ΣΟΛΩΜΟ), ΟΠΟΥ η Προσωπική σκέψη (καθόλα σεβαστή ως δικαίωμα), προβάλλεται ως “ξεχωριστή σκέψη” / μοιάζει με “κατήχηση”/ εμφανίζεται ως εγωιστική “καθοδήγηση” / γίνεται…. “αυτός έφα”….
.
….και τελικά καταλήγουμε σε ένα εκτεταμένο συμπαγές κείμενο, χωρίς αρχή μέση και τέλος
.
ΕΠΟΜΕΝΟ: Τί γινόταν, Όταν όλα αυτά κατέβαιναν στην ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ, ως βιβλία, ως τρόπος διδασκαλίας, ως…. “ΕΞΕΤΑΣΗ”;

Αναζήτηση:
Ιστορικό
Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Newsletter
Εισάγετε το email σας:

   

Για μένα
Είμαι φιλόλογος. Αποφάσισα να δημιουργήσω προσωπική Ιστοσελίδα, στην οποία θα μπορώ να καταγράφω τις απόψεις μου.

Χρυσόστομος Τσιρίδης
Επισκεψιμότητα

82.608

© 2024 · Χρυσόστομος Τσιρίδης · Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. · Δημιουργία και Φιλοξενία by MANBIZ ISP