8
Δεκ

Όμηρος : Η ωραία Ελένη , όργανο ηδονής και μόνο

Στον Όμηρο δεν έχουμε περίπτωση  γέννησης παιδιού από μοιχεία  , δηλαδή  από παράνομη  συνεύρεση κάποιου ελεύθερου ( μη σκλάβου) με επίσης ελεύθερη -επίσημη σύζυγο κάποιου άλλου . Κατά συνέπεια , η  σχέση του Τρωαδίτη Πάρη  με την Ελληνίδα Ελένη , σε συνδυασμό με το γεγονός της ..ΑΤΕΚΝΙΑΣ τους , παρά την 10χρονη συμβίωση , σχολιάστηκε δεόντως από τους Αρχαίους  . Πηγή είναι ο Ι. ΚΑΚΡΙΔΗΣ   “Ξαναγυρίζοντας στον Όμηρο” Βιβλιοθήκη του Φιλολόγου , Θεσσαλονίκη 1971 .
 ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ όμως υπάρχει ο Ομηρικός Λόγος και η ανάγκη μιας  ΝΕΑΣ  επαναπροσέγγισής του : ΟΜΗΡΟΣ …ΞΑΝΑ !
                   Η Ομηρική  Ελένη , όργανο ηδονής και μόνο….( Κακριδής , ο.π , σελ. 89 )
               
   
Δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις  και οι περιγραφές….. περιττεύουν :
 Είναι η ωραία Ελένη !
( από το Διαδίκτυο :  ΑΡΓΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ)
 Α΄ ΜΕΡΟΣ : Μενέλαος – Ελένη : Ένα μόνο παιδί .  Ο λόγος ;
 α)  Η  Ελένη  γέννησε μόνο μια φορά , την Ερμιόνη, από τον   “επισημο” σύζυγό της ,
 τον Μενέλαο….
(  “Διατί Ελένη , μόνην την Ερμιόνην έτεκε ;”  αναρωτιέται ο αρχαίος σχολιαστής ).
              Η απάντηση απο τον ίδιο:
   β)  οι πολλές γέννες θα     “χαλούσαν” το σώμα της
( “Διότι το πολλάκις τεκείν αλλοιοί το κάλλος  γυναικός” )
Και δεν  άφησαν οι θεοί  να συμβεί αυτό ,γιατί:
γ) το παροιμιώδες αυτό ( άκρως αισθησιακό)  κάλλος  της ( ωραίας) Ελένης
     “έμελλε μεσολαβήσαι  (=να γίνει  αιτία)  εις τον πόλεμον  Ελλήνων και Τρώων” !
Κατά συνέπεια :
   δ) έπρεπε να δια-φυλάξει τον αισθησιασμό της  , με τον οποίο  “Αλέξανδρος  ΗΔΥΝΘΗΝΑΙ  έμελλε”
    
δηλαδή  για την σαρκική διέγερση  του Τρωαδίτη Αλέξανδρου  ( Πάρη) και την επακόλουθη ΑΠΑΓΩΓΗ ,     απαραίτητη προϋπόθεση του Τρωικού Πολέμου.
ε) Ο Όμηρος είναι σαφέστατος ως προς αυτό :
δεν “θέλει” καμιά  συναισθηματική σχέση ανάμεσα στον Πάρη και την Ελένη.
Μόνο σαρκική! ( όπως  το τονίζει  και ο  Αρχαίος Σχολιαστής  :  ηδυνθήναι)
     Έτσι , στην Ιλιάδα,  ο  Όμηρος μας δίνει το παραλήρημα του ερωτικού του  πάθους  για το σώμα  και μόνο της Ελένης , καθώς την σέρνει βίαια  στο   “τρητόν λέχος”  (=μεταλλικό κρεβάτι, καριόλα) :
 ” Αλλ’ άγε δη φιλότητι τραπείομεν  ευνηθέντε….ου γαρ πω ποτέ μ’ ώδε γ’ έρως φρένας αμφεκάλυψεν……γλυκύς  ίμερος αιρεί…..”
  Μετάφραση : ” Όμως έλα τώρα στο κρεβάτι να χορτάσουμε έρωτα .Ποτέ , μέχρι τώρα, δεν σκοτείνιασε  έτσι το μυαλό μου από ερωτικό πάθος ….Με λιώνει ο πόθος μου για σένα….”
 ( ραψ. Γ, 441-448 )  
  Σημείωση : Έχει τον σκοπό του φυσικά ο ιδιοφυής δημιουργός  : Η …ημιτελής  μονομαχία Μενέλαου -Πάρη και η  ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ   τολμηρή περιγραφή της συγκεκριμένης  ερωτικής  συνεύρεσης Πάρη-Ελένης , είναι επινοήσεις του Ομήρου :
Είναι η ΕΝΤΕΧΝΗ  ΑΡΧΗ-ΑΙΤΙΑ της Ομηρικής  Ιλιάδας , δηλαδή  του  Ομηρικού Λογοτεχνικού  Έπους .
Ο …προομηρικός  Τρωικός  Πόλεμος , με αιτία την απαγωγή  της  Ελένης  ( ή ό,τι ιστορικό  ή μυθολογικό κρύβεται σ’αυτήν)   , σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να  συγχέεται  με την Ομηρική Ιλιάδα. 
 Β’   ΜΕΡΟΣ : Πάρης  – Ελένη : Κανένα παιδί ! Ο λόγος ;
  Για πολλούς λόγους , δεν ΕΠΡΕΠΕ η Ελένη να αποκτήσει παιδί ούτε στην Τροία , εκτός παλατιού του Μενέλαου δηλαδή.
Τα πράγματα θα έμπλεκαν σε τέτοιο βαθμό με τα  ετεροθαλή πλέον ΟΜΟΜΗΤΡΙΑ αδέλφια , που ούτε ένας Όμηρος θα μπορούσε να ….ξεμπλέξει.
Η ( Ομηρική) Ελένη , λοιπόν έπρεπε να μείνει ένα  διαρκές  “αντικείμενο  πόθου” !
  Τίποτα δεν έπρεπε  να μειώσει τον αισθησιασμό , την θηλυκότητά της .
  Γ ‘  ΜΕΡΟΣ : Γιατί όμως οι θεοί “ρισκάρησαν” έστω   και αυτήν ,την μία γέννα ;
Απάντηση :
     “το  παντελώς είναι άτεκνον την γυναίκα  , ην  δύσδαιμον και κακόν ” .
(Διότι θεωρούνταν δυστυχία να είναι  “εντελώς” άτεκνη  μια  γυναίκα ) .
 Τί σχέση όμως έχει αυτό με την θηλυκότητα της Ελένης ;

Για την ηθική και αισθητική της εποχής ,
ερωτική γυναίκα είναι μόνο  η “ολοκληρωμένη γυναίκα” !
   Έτσι εξηγείται , γιατί και ο Όμηρος υιοθετεί την εκδοχή της μητρότητας της Ελένης
 ( έστω και  ενός παιδιού , της Ερμιόνης ) .
   Σημείωση:
Ακόμη κι όταν η Ελένη επιστρέφει στο παλάτι του Μενέλαου, μετά το τέλος του
Τρωικού πολέμου , εξακολουθεί να γοητεύει , να προκαλεί  και να ..σκανδαλίζει.
Ο Όμηρος μάλιστα ως…. θύματα του αισθησιασμού της, επιλέγει δύο νέα και   “άβγαλτα”
20χρονα παιδιά  και μάλιστα  “μπροστά  στα μάτια”, του κατά τα άλλα  “βοήν αγαθού” (φωνακλά) συζύγου της,  Μενέλαου, ο οποίος Μενέλαος, που το… πάθημά του δεν του έγινε μάθημα, μέσα στην… ανοησία του, όπως επισημαίνει ξένος φιλόλογος, αφήνει την
γυναίκα του να ασκεί την έμφυτη γυναικεία φιλαρέσκειά της, σε δύο νέα  20χρονα παιδιά (Τηλέμαχο, Πεισίστρατο).
   Σχόλιο:
Από το παραπάνω σημείωμα, αν μη τι άλλο, βλέπουμε με πόση προσοχή φιλοτεχνεί ο Όμηρος
τους ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥΣ του  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ  και  σε πόσα επιμέρους ερωτήματα , έπρεπε να δώσει απαντήσεις-λύσεις, για τις ανάγκες της ΠΛΟΚΗΣ και των ΙΔΕΩΝ  των  δραμάτων του , Ιλιάδας και Οδύσσειας !     
Αναζήτηση:
Αρχείο
Δεκέμβριος 2018
ΔΤΤΠΠΣΚ
« Νοέ  
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Newsletter
Εισάγετε το email σας:

   

Για μένα
Είμαι φιλόλογος, πρώην... εκπαιδευτικός. Αποφάσισα να δημιουργήσω την προσωπική μου Ιστοσελίδα, όπου θα καταθέτω, τις απόψεις μου και σύντομα ελπίζω και δικές σας.

Φιλικά, Χρυσόστομος Τσιρίδης
Επισκεψιμότητα

48.736

© 2018 · Χρυσόστομος Τσιρίδης · Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. · Δημιουργία και Φιλοξενία by MANBIZ ISP