ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ: Ας αλλάξουμε κλίμα και διάθεση. Έρχονται Χριστούγεννα. Με τα όσα “ζούμε” και βλέπουμε στις μέρες μας, μόνο τα…φωτάκια και τα μελομακάρονα, ίσως δεν αρκούν..
Ο ΕΛΛΗΝΑΣ Ποιητής ΔΕΝ ενδιαφέρεται για φιλοσοφικές ΥΠΑΡΞΙΑΚΕΣ
Θεωρίες (δημιουργία νόημα ζωής, σκοπιμότητα, σώμα-ψυχή μεταθανάτια,
Παράδεισος, Κόλαση…κλπ), τύπου ΠΛΑΤΩΝΑ: Λ.χ Η Γήινη ζωή είναι
ΚΑΚΕΚΤΥΠΟ ενός ΠΡΟΤΥΠΟΥ, ΤΕΛΕΙΟΥ μεταφυσικού κόσμου.
.
Υπάρχει βεβαίως ΚΑΙ στον ΟΜΗΡΟ “Κάτω κόσμος”, χωρισμός σώματος-ψυχής,
τιμωρία, “επιβραβευση: κλπ, με μια εντελώς άλλη αντίληψη…)
.
Για τον ΡΕΑΛΙΣΤΗ ΟΜΗΡΟ η ΓΗΙΝΗ ζωή είναι μια ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΑΥΤΟΝΟΜΗ Αξία.
Κι αυτοί ακόμη οι Ομηρικοί “ΟΛΥΜΠΙΟΙ Θεοί” ζουν με όρους “ανθρώπινης φύσης”.
.
Πώς το πετυχαίνει αυτό ο ΙΔΙΟΦΥΗΣ Ποιητής:
.
Μετασχηματίζοντας (!!!), ΜΕ την ΙΛΙΑΔΑ και την ΟΔΥΣΣΕΙΑ, σε “ΤΡΟΠΟ ΣΚΕΨΗΣ”
και “ΕΥΧΗ-ΟΡΑΜΑ” ΕΙΡΗΝΗΣ, τον πιο ΔΙΑΣΗΜΟ πόλεμο, τον ΤΡΩΙΚΟ, ο ΕΛΛΗΝΑΣ ποιητής μας δείχνει ότι…
.
…ΝΑΙ, Θεϊκό δώρο η ζωή, η κάθε ζωή που αντικρύζει “το άγιο ΦΩΣ του Ήλιου”,
αλλά φθαρτό- πρόσκαιρο, με τον άνθρωπο να παλεύει
με τις αντιφάσεις του, τα ένστικτα, τα όριά του, τις ενοχές των Επιλογών του.
.
Τέλειες “αναμάρτητες=χωρίς λάθη” κοινωνίες δεν υπάρχουν.
(Ο άνθρωπος “αμάρτησε” ακόμη και μέσα στον ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ….!)
.
ΜΠΟΡΟΥΝ όμως να γίνουν καλύτερες, το ΟΡΑΜΑ του ΟΜΗΡΟΥ.
.
Με τους στίχους του Κ.ΠΑΛΑΜΑ, το πέρασμα στον χώρο της ΠΙΣΤΗΣ,
μέρες που είναι.
.
…. “πήρε την άσπρη ομηρική του Ολύμπου λαμπεράδα.
…..ειν’ εδώ κάπου μια ζωή, και είν’ άξια για να ζήσει”
.
Η ΓΕΝΝΗΣΗ, η ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗ του ΧΡΙΣΤΟΥ, το γεγονός δηλαδή ότι
ο ίδιος ο ΘΕΟΣ πήρε το ντύμα, την ΓΗΙΝΗ φύση του ανθρώπου,
είναι ίσως το ισχυρότερο τεκμήριο, για…
.
….την ΑΥΤΑΞΙΑ (!) της Ζωής κατά πρώτο, τον διαρκή, δύσκολο μεν αλλά
και τον “ΑΓΩΝΑ τον ΚΑΛΟ” για την βετίωσή της.
.
Ο άνθρωπος είναι ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ να αποφασίσει αυτός το μέλλον του. “Όστις εθέλει….”.
.
Κατά συνέπεια Η ΓΕΝΝΗΣΗ και η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ του Θεανθρώπου αποδείχνουν..
.
….την ανεκτίμητη ΑΞΙΑ της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, αλλά και της ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ, του ΚΑΘΕΝΟΣ μας,
ΕΥΘΥΝΗΣ (!), να κάνουμε τον κόσμο μας “μικρό ή μέγα” (ΕΛΥΤΗΣ).
.