5
Ιούλ

παντρεμένος ή άγαμος ο Όμηρος; Τί λέει ο Κοραής για τους “Ομηρίδες”

 

Τα   “οικογενειακά”   του   Ομήρου,  εφόσον   δεν   “βγαίνουν”   με κάποιο   τρόπο   στην   Ιλιάδα  και   στην   Οδύσσεια,  προσωπικώς   δεν   ενδιαφέρουν.

Είναι   ωστόσο   ένα   σημαντικό   “πεδίο”    Φιλολογικής   Έρευνας  (ενδεικτική  λ.χ   η  παρακάτω   σελίδα),  αλλά…..   άλλων   παπάδων   ευαγγέλιο.

.

Αν   ήταν      ο   Όμηρος  παντρεμένος,   τρίτεκνος  ή   πολύτεκνος, δεν  υπάρχει   σαφής   απάντηση.

.

Η   οπτική  ΟΜΩΣ  του   πράγματος    αλλάζει,  όταν   πρέπει   να   εξηγήσουμε   την   ευαισθησία    και την   βαθιά γνώση   του   Ομήρου  γύρω  από   τις      σχέσεις    συγγένειας, αλλά  ΚΥΡΙΩΣ   για   τις   σχέσεις   μέσα  στην   οικογένεια. (Θα τα δούμε   εν  καιρώ).

.

Για τώρα:

Δύο   λέξεις  (και κλείνω   μ’ αυτό) που   διαπίστωσα    ότι   ορίζουν   την   βάση   της    οικογενειακής   ζωής   στον   Όμηρο, είναι   η   λέξη   “παρουσία” (ή   απουσία)    και   η λέξη   “αμοιβαιότητα”  (ή   εγωισμός / αυταρχικότητα).

.

Μ’ αυτήν   την  έννοια το   ερώτημα:   Πόσο   η   οικογένεια   του    Οδυσσέα    ανταποκρίνεται  στα   παραπάνω  (ή   όπως θα λέγαμε   παλιότερα   “πόσον   πληρεί   τας  ως  άνω   προϋποθέσεις”)   και    πώς (!)   “βγαίνει”   αυτό    στην   Οδύσσεια.

.

Σημείωση:   Πάντα   στην   ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ  του   ΑΛΗΘΙΝΟΥ   Ομήρου  εννοείται   (και  όχι  στο   σχολικό  εκείνο    “ο καλός   που   σκότωσε   τους   κακούς   και   βρήκε  την   πιστή”)

.

Ακολουθεί   ένα   αυτόγραφο από   τα   “ΑΤΑΚΤΑ”  του   Κοραή,   έτσι  ως  αυτούσιο    δείγμα   μιας   από   τις… πηγές   των  σχολικών   μας   βιβλίων,  χωρίς   σχόλια.  Διαβάζεται   άνετα….!  Φυσικά  ο    Κοραής   για   τους   Ομηρίδες   αφιερώνει   αρκετές   ακόμη   σελίδες.

.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:  Αυτή   η   θεματική   του   Κοραή   και   ο   σχετικός   προβληματισμός (= Ομηρίδης,  όνομα   ή   τίτλος) ,  με  οδήγησαν   στην  βεβαιότητα     προέλευσης   του   ΟΝΟΜΑΤΟΣ   του   ΟΜΗΡΟΥ.   Ο μ ύ ρ η τ ο ς   ο   παππούς  /  Ό μ η ρ ο ς   ο  εγγονός   (όπως   έγραψα  κάπως   αναλυτικότερα   σε  παλιότερο  σημείωμά   μου).  Άποψη    καθαρά   προσωπική.

.

Όπως  άλλωστε   γίνεται   με   όλα   τα  σημειώματά   μου,    δεν   “απαιτώ”   από κανέναν  να  την   υιοθετήσει.  Απλώς   την   καταθέτω.  Όποιος   θέλει,   συμφωνεί.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Διαδοχικός   ευ-γενισμός=  Το   να   δίνεται   το  επίθετο (το  όνομα…  της   γενιάς)   διαδοχικά    επ’ αόριστον     στους   απογόνους.

Όταν   αυτό   γίνεται     χωρίς   κάποια… αξιολόγηση,  τότε  έχουμε  κάτι   ανάλογο  με   σημερινές   καταστάσεις:  Τιμάς   ή   ντροπιάζεις   το   ΟΝΟΜΑ   της…. οικο-γένειας   ή   τα   λεγόμενα    για…. μαύρα  πρόβατα  κλπ.    Με άλλα   λόγια,  είσαι    από-γονος,  αλλά   όχι….   κατανάγκη    εύ- γονος.

Ε κ-  χ υ δ α ΐ  ζ ε ι ς     το     γένος.     Οπότε    πηγαίνουμε    στην   επόμενη   λέξη.

.

Τρισχυδαίος= ο  πολύ   χύμα, ο   λαϊκός,  απλοϊκός,  απαίδευτος,  αγράμματος, ο  μη   αναγνωρίσιμος,  ο    ασήμαντος,  ο   α-γενής,  “χύδην   όχλος”.     (η λέξη  δηλαδή   δεν έχει   την   ηθική  σημερινή   σημασία).

 

Αναζήτηση:
Αρχείο
Νοέμβριος 2018
ΔΤΤΠΠΣΚ
« Οκτ  
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Newsletter
Εισάγετε το email σας:

   

Για μένα
Είμαι φιλόλογος, πρώην... εκπαιδευτικός. Αποφάσισα να δημιουργήσω την προσωπική μου Ιστοσελίδα, όπου θα καταθέτω, τις απόψεις μου και σύντομα ελπίζω και δικές σας.

Φιλικά, Χρυσόστομος Τσιρίδης
Επισκεψιμότητα

48.541

© 2018 · Χρυσόστομος Τσιρίδης · Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. · Δημιουργία και Φιλοξενία by MANBIZ ISP