
“η σύζυγος που ατίμασε τον άνδρα της για χρήμα”. Ο ΟΜΗΡΟΣ κινείται (και) σε άλλα επίπεδα…!
.
ΣΥΝΕΧΕΙΑ του τίτλου “Ο Πολιτισμός είναι παντοτινός”,
όπως πάντα στον απλό, σύντομο, καθαρό (δηλαδή ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ) Ελληνικό λόγο, μήπως και ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ, την ούτως ή άλλως ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΗ (!) όντως ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ.
.
Στο προηγούμενο αναφέρθηκα στο πρώτο επίπεδο του Ομηρικού κόσμου
Το Μυθολογικό.
.
Στο παρόν θα δούμε το δεύτερο: Το ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟ επίπεδο.
.
Η ζωή όπως είναι (!)
.
Ο γεροπατέρας, του οποίου τα παιδιά σκοτώθηκαν στον πόλεμο,
μένει άκληρος και η περιουσία του γίνεται βορά…αετονύχηδων, σίγουρα μας βγάζει από το Ομηρικό… κλίμα, όπως το θυμόμαστε απ’ τα σχολειά μας. Όπως και τα παρακάτω.
.
“Σου το συγύρισαν καλά το σπίτι οι Τρώες, αφελή (πέπον) Μενέλαε κι εσύ…”
προσπαθεί να επαναφέρει ο Αγαμέμνονας τον πονόψυχο αδερφό του στην σκληρή πραγματικότητα και τους κανόνες του πολέμου.
.
Η “κουτοπονηριά” της (κόρης) θεάς Αθηνάς, που προσπαθεί να…ενοχοποιήσει τον πατέρα της Δία, επιχειρώντας να ρίξει σε αυτόν τις ευθύνες για το φονικό στην Ιθάκη
.
Η σκέψη αυτοδικίας του ΦΟΙΝΙΚΑ, σε βάρος του πατέρα του, όταν βλέπει να καταρρέουν οι οικογενειακοί δεσμοί και αξίες. Το “τί θα πει ο κόσμος για έναν πατροκτόνο” τελικά τον αποτρέπει…! (Να το προσέξουμε αυτό. Το ύψος ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ στο σκεπτικό του Φοίνικα)
Ο απατημένος σύζυγος (ΗΦΑΙΣΤΟΣ) που…εξαγοράζει την “τιμή” του (μοιχάγρια)
.
και πολλά πολλά άλλα, άκρως ανθρώπινα, δηλαδή μακράν… από Κύκλωπες, Λαιστρυγόνες και εξωτικούς παραδείσους…
.
Κάνουν τον αναγνώστη-ακροατή του ΟΜΗΡΟΥ να ΑΝΑΡΩΤΙΕΤΑΙ, αν όλα αυτά ΣΥΝΕΒΑΙΝΑΝ σε χρόνους “μυθικούς”, σε εποχές παράξενων τεράτων και υπερανθρώπων….
.
ή ΜΗΠΩΣ η ζωή, η ανθρώπινη συμπεριφορά και σκέψη, ήταν και είναι
ΚΑΙ ΤΟΤΕ και ΣΗΜΕΡΑ, όπως πάντα.
.
Σε κάθε περίπτωση ο ΙΔΙΟΦΥΗΣ ΕΛΛΗΝΑΣ Ποιητής με τον ΡΕΑΛΙΣΜΟ,
δεν αποδεικνύει μόνο την ΑΝΘΡΩΠΟΓΝΩΣΙΑ του, αλλά περνάει αβίαστα στο επόμενο χαρακτηριστικό επίπεδο της θαυμαστής αφήγησής του.
.
Συνεχίζεται
Υ.Γ Δείτε το δίλεπτο ΒΙΝΤΕΟ “Τί απαντούν ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ και ο ΟΜΗΡΟΣ στον ΠΛΑΤΩΝΑ για την ΠΟΙΗΣΗ”. Είναι πολύ καλό. Αξίζει.
Video link https://youtu.be/lzzQ1Ju-0Nk