8
Νοέ

“Μαθηματικά” και “αριθμοί” και στο σεξ; Ποια η άποψη του Ομήρου. (1).

.

Η    αρχή   της    αγχωτικής  σχέσης   με το…  (αναμφισβήτητα) “πιο   γλυκό   κομμάτι”   της   ζωής    του     ανθρώπου,   με   ό,τι   αυτό    συνεπάγεται   για  την    ψυχολογία   και  το   κοινωνικό   του   “πρόσωπο”.

.

“Το σεξ, συνυφασμένο με πολλές πλευρές της ανθρώπινης φύσης και ψυχολογίας, στοιχειακός όρος της ανθρώπινης συμπεριφοράς, ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ και ΠΛΑΝΗΤΙΚΟ μέτρο ΗΘΙΚΗΣ, είναι πολύ προσωπικά σημαντικό, για να γίνει συγκρίσιμο είδος και ανταγωνιστικό”

.

Τα ερωτήματα   σύντομα, άμεσα   και   απλά:

.

Είναι    το    σεξ    υπόθεση     σύγκρισης,   αριθμών   και…. πρωταθλητισμού;

.

Γιατί   το  ποσοστό  του  σεξ  να  αποτελεί    ΚΡΙΤΗΡΙΟ  περηφάνειας και καταξίωσης   ενός ανθρώπου,   ακυρώνοντας   άλλες   ικανότητες,  επιλογές,   επιτυχίες     του   ανθρώπου;

.

Ποια η άποψη του  Ομήρου.   (Σημείωση:   Όταν  ο   Όμηρος, θαυμαστής  και λάτρης   του   γυναικείου   σώματος,   μιλάει   για   “φιλότητα  και  ευνήν”  αναφέρεται   ΠΑΝΤΑ     στο    ε τ ε ρ ό φ υ λ ο     σεξ   και   βεβαίως   δεν… ευθύνεται  για την  άκρως   λαθεμένη  και  επιπόλαια   ερμηνεία   κάποιων  στίχων του,  πολύ αργότερα,  από τον    Αισχύλο   και τον   Πλάτωνα).
.

Φυσικά   και   είναι η υψίστη των ηδονών.  Είναι    Πόθος. Το   παραδέχεται  κι  ο   Όμηρος. Το   λέει   στα  ίσα.   “Είναι   γλυκό   τ’  αγκάλιασμα,  να σμίγεις  με γυναίκα”

.

Στην   Οδύσσεια,    Πηνελόπη   και    Οδυσσέας    “θα   χαρούν   την……   ζαχαρένια   αγάπη”,   αποκαλύπτει   ο   Όμηρος   (σεμνύνοντας  εδώ   την διατύπωση   βέβαια,  από    σεβασμό   στην  πρώτη, μετά    είκοσιν   έτη,  συνεύρεση, συζυγικού….  τύπου  άλλωστε,    του  διάσημου   ζεύγους   της   Ιθάκης).

.

Βεβαίως    και   το σεξ είναι   Βασική   ανάγκη   ζωής  (ένα   από τα βασικά  ένστικτα)

Συμφωνεί    και   πλειοδοτεί    κι ο  Όμηρος.

“Ύπνος,  τραγούδι,  χορός  και…   σεξ”  Είναι   οι τέσσερις  (σωστά  μοιρασμένες,  δύο   βιολογικές / δύο   ψυχοσυναισθηματικές)    βασικές   αναγκαιότητες,  που   σύμφωνα   με τον   Μενέλαο  ζητάει  ισοβίως (!)  να χαίρεται    ο άνθρωπος…..   ξανά και ξανά.

.

“Αυτά είναι  που γυρεύουμε   να τα χαρούμε  πάλι”, διακηρύσσει   ο   σύζυγος   της   Ελένης.

.

Τέλος.  Την  χαρά    και την  απόλαυση  του   σεξ   την  δικαιούνται   ισότιμα   με τους   άνδρες   και   οι   γυναίκες,  είναι   το  τολμηρό,   για τα   κοινωνικά  δεδομένα   της εποχής  του,   επαναστατικό   μήνυμα   του   Ομήρου

.

“Σμίγουμε, όπως  το συνηθίζουμε  στην γη   όλοι   γυναίκες   κι άνδρες”    θα   πει   ο       Αγαμέμνονας.

.

Είναι    όμως   ΚΑΙ    κυρίαρχο    κριτήριο   καταξίωσης;
.
Στις μέρες  μας    πέφτουν κατακόρυφα οι   ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ    μετοχές ενός καθόλα ά ξ ι ο υ και πετυχημένου ανθρώπου, μόλις μαθευτεί ότι είναι “μικρός”   ή   “συγκρατημένος”  ή  και   “άπειρος”(=με…. μηδενική,   δηλαδή ,    ερωτική   εμπειρία     και   δραστηριότητα  εκτός    της   μίας, της   συζυγικής)

.

ΑΔΙΚΟ πέρα για πέρα.
.
Ο καθείς το κάνει “όσο θέλει” και “όσο μπορεί”.    Γιατί    μοιραία    κοντά   στο   “όσο  θέλω”   της   νιότης,  κάποια   στιγμή   θα προστεθεί   και   το   “όσο  μπορώ”.  Κανόνας   ζωής.

.

Υποσυνείδητα   δημιουργείται    θέμα  “αριθμητικής”,    αλλά…

….με   προϋπόθεση  ΠΑΝΤΑ   και    την     συναίνεση    της   γυναίκας,   γιατί   το    10/365  να θεωρείται      λιγότερο….  ευτυχισμένο   από   το   2/30  και   αυτό   λιγότερο  από    το  3/7.

.

Αν   ένας   άνδρας   και μια γυναίκα  αισθάνονται   την   ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ   της σχέσης τους   στο   10/365,   γιατί   θα πρέπει  να  αγχώνονται  ή    συγκριτικά  να νιώθουν  μειωτικά    απέναντι   στο      3/7   ή      στο   7/7;

.

Ποιος    και   πώς   ορίζει    το   αριθμητικό    “ιδεώδες”   σε….  ετήσια / μηνιαία /  εβδομαδιαία  βάση,  λες και πρόκειται   για…. δελτίο  τιμών   του   Υπ.  Οικονομίας,   γεμίζοντας    συμπλέγματα   και… μετρήσεις   ακριβείας     νέους   ανθρώπους;

.

Στον Όμηρο τέτοιο θέμα      ΑΡΙΘΜΟΠΟΙΗΣΗΣ   δεν τίθεται. Τουλάχιστον άμεσα, παρότι   τόσο στην   ΙΛΙΑΔΑ, όσο και   στην   ΟΔΥΣΣΕΙΑ   το    σεξ   είναι   ή    υπονοείται…..  άφθονο   και  ΠΡΟΠΑΝΤΩΝ     ε π ι λ έ γ ε τ α ι     ως   ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚΗ  βάση  εξέλιξης   και  προώθησης   του  μύθου…..

.

……Ακόμη    κι   όταν    ο   Ομηρικός  Δίας  (δηλαδή   ο   Δίας,   όπως   τον   σχεδίασε   ο   Όμηρος  για τις     ανάγκες    της   ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ   του   ΙΛΙΑΔΑΣ) (1)  απαριθμεί   τις… πρώην   (ε π ώ ν υ μ ε ς)  ερωμένες του

.

ή  ακόμη    κι   όταν  ο   Ομηρικός  Πρίαμος   εμφανίζεται   ως    περίπου   μηχανή   του    (…. αδιακρίτως)     σεξ        “Την Εκάβη  είχε σύζυγο  μα είχε   και… π λ ή θ ο ς   άλλες”  (περί   τα      60   παιδιά,   η… σοδειά   του   βασιλιά   των   Τρώων).

.

Σε   επόμενο   σημείωμα     περιπτώσεις    που    αποκαλύπτουν   την   τελική    και….  τελικώς    άκρως    “ανθρώπινα    εξατομικευμένη”  (προσωπικά  όρια-   επιλογή- δυνατότητες- χρονική   στιγμή) και   όχι….αριθμοποιημένη    άποψη   περί     σεξ,  του   Ομήρου.

.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

.

(1). Η   Ιλιάδα  και η  Οδύσσεια  είναι  δύο  απολύτως  ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ  ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ

επινοήσεις  του   ιδοφυούς  Ομήρου. Τα   μόνα  που σίγουρα  “κράτησε”  ο Ποιητής  από

την  “ΤΡΩΙΚΗ  Μυθολογία”  είναι τα  ονόματα   ΤΟΠΩΝ  και  ΠΡΟΣΩΠΩΝ.

.

Αν  κατόρθωσε  ο  ΌΜΗΡΟΣ  να πείσει (!)  ότι  “ΕΤΣΙ”  έγινε  ο  Τρωικός Πόλεμος  ή

ο   ΝΟΣΤΟΣ, δημιουργώντας   Σ Χ Ο Λ Η  παγκοσμίως, ισχυρή και  ακμαία μέχρι  σήμερα,   στην  σχέση   “ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ”  και  “ΙΣΤΟΡΙΑΣ” (τους),  αυτή είναι  η  μαγκιά   του.

.

Σχολή= Εννοώ Φιλοσοφία  της  Ιστορίας. Ενδεικτικά: Τί είναι ιστορικό  ΓΕΓΟΝΟΣ / είναι δυνατή  η  ακριβής  ανασύνθεση=τί πραγματικά συνέβη / σχέση φυσικού- ιστορικού γεγονότος / ένας  σεισμός  είναι ιστορικό γεγονός; / Θα είχε ανακαλυφθεί  η Αμερική  άνευ  Κολόμβου; /  (Σίγουρα  ναι, ΑΛΛΑ) πόσο  διαφορετικό θα ήταν το  ανθρώπινο  γίγνεσθαι, εάν  είχε  ανακαλυφθεί  100  χρόνια  αργότερα….. Και  άλλα  παρόμοια,

ωραία μεν, αλλά….άλλων  παπάδων ευαγγέλια.

 

 

Αναζήτηση:
Αρχείο
Νοέμβριος 2017
ΔΤΤΠΠΣΚ
« Οκτ  
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
Newsletter
Εισάγετε το email σας:

   

Για μένα
Είμαι φιλόλογος, πρώην... εκπαιδευτικός. Αποφάσισα να δημιουργήσω την προσωπική μου Ιστοσελίδα, όπου θα καταθέτω, τις απόψεις μου και σύντομα ελπίζω και δικές σας.

Φιλικά, Χρυσόστομος Τσιρίδης
Επισκεψιμότητα

45.247

© 2017 · Χρυσόστομος Τσιρίδης · Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. · Δημιουργία και Φιλοξενία by MANBIZ ISP