8
Νοέ

“Μαθηματικά” και “αριθμοί” και στο σεξ; Ποια η άποψη του Ομήρου. (1).

.

Η    αρχή   της    αγχωτικής  σχέσης   με το…  (αναμφισβήτητα) “πιο   γλυκό   κομμάτι”   της   ζωής    του     ανθρώπου,   με   ό,τι   αυτό    συνεπάγεται   για  την    ψυχολογία   και  το   κοινωνικό   του   “πρόσωπο”.

.

“Το σεξ, συνυφασμένο με πολλές πλευρές της ανθρώπινης φύσης και ψυχολογίας, στοιχειακός όρος της ανθρώπινης συμπεριφοράς, ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ και ΠΛΑΝΗΤΙΚΟ μέτρο ΗΘΙΚΗΣ, είναι πολύ προσωπικά σημαντικό, για να γίνει συγκρίσιμο είδος και ανταγωνιστικό”

.

Τα ερωτήματα   σύντομα, άμεσα   και   απλά:

.

Είναι    το    σεξ    υπόθεση     σύγκρισης,   αριθμών   και…. πρωταθλητισμού;

.

Γιατί   το  ποσοστό  του  σεξ  να  αποτελεί    ΚΡΙΤΗΡΙΟ  περηφάνειας και καταξίωσης   ενός ανθρώπου,   ακυρώνοντας   άλλες   ικανότητες,  επιλογές,   επιτυχίες     του   ανθρώπου;

.

Ποια η άποψη του  Ομήρου.   (Σημείωση:   Όταν  ο   Όμηρος, θαυμαστής  και λάτρης   του   γυναικείου   σώματος,   μιλάει   για   “φιλότητα  και  ευνήν”  αναφέρεται   ΠΑΝΤΑ     στο    ε τ ε ρ ό φ υ λ ο     σεξ   και   βεβαίως   δεν… ευθύνεται  για την  άκρως   λαθεμένη  και  επιπόλαια   ερμηνεία   κάποιων  στίχων του,  πολύ αργότερα,  από τον    Αισχύλο   και τον   Πλάτωνα).
.

Φυσικά   και   είναι η υψίστη των ηδονών.  Είναι    Πόθος. Το   παραδέχεται  κι  ο   Όμηρος. Το   λέει   στα  ίσα.   “Είναι   γλυκό   τ’  αγκάλιασμα,  να σμίγεις  με γυναίκα”

.

Στην   Οδύσσεια,    Πηνελόπη   και    Οδυσσέας    “θα   χαρούν   την……   ζαχαρένια   αγάπη”,   αποκαλύπτει   ο   Όμηρος   (σεμνύνοντας  εδώ   την διατύπωση   βέβαια,  από    σεβασμό   στην  πρώτη, μετά    είκοσιν   έτη,  συνεύρεση, συζυγικού….  τύπου  άλλωστε,    του  διάσημου   ζεύγους   της   Ιθάκης).

.

Βεβαίως    και   το σεξ είναι   Βασική   ανάγκη   ζωής  (ένα   από τα βασικά  ένστικτα)

Συμφωνεί    και   πλειοδοτεί    κι ο  Όμηρος.

“Ύπνος,  τραγούδι,  χορός  και…   σεξ”  Είναι   οι τέσσερις  (σωστά  μοιρασμένες,  δύο   βιολογικές / δύο   ψυχοσυναισθηματικές)    βασικές   αναγκαιότητες,  που   σύμφωνα   με τον   Μενέλαο  ζητάει  ισοβίως (!)  να χαίρεται    ο άνθρωπος…..   ξανά και ξανά.

.

“Αυτά είναι  που γυρεύουμε   να τα χαρούμε  πάλι”, διακηρύσσει   ο   σύζυγος   της   Ελένης.

.

Τέλος.  Την  χαρά    και την  απόλαυση  του   σεξ   την  δικαιούνται   ισότιμα   με τους   άνδρες   και   οι   γυναίκες,  είναι   το  τολμηρό,   για τα   κοινωνικά  δεδομένα   της εποχής  του,   επαναστατικό   μήνυμα   του   Ομήρου

.

“Σμίγουμε, όπως  το συνηθίζουμε  στην γη   όλοι   γυναίκες   κι άνδρες”    θα   πει   ο       Αγαμέμνονας.

.

Είναι    όμως   ΚΑΙ    κυρίαρχο    κριτήριο   καταξίωσης;
.
Στις μέρες  μας    πέφτουν κατακόρυφα οι   ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ    μετοχές ενός καθόλα ά ξ ι ο υ και πετυχημένου ανθρώπου, μόλις μαθευτεί ότι είναι “μικρός”   ή   “συγκρατημένος”  ή  και   “άπειρος”(=με…. μηδενική,   δηλαδή ,    ερωτική   εμπειρία     και   δραστηριότητα  εκτός    της   μίας, της   συζυγικής)

.

ΑΔΙΚΟ πέρα για πέρα.
.
Ο καθείς το κάνει “όσο θέλει” και “όσο μπορεί”.    Γιατί    μοιραία    κοντά   στο   “όσο  θέλω”   της   νιότης,  κάποια   στιγμή   θα προστεθεί   και   το   “όσο  μπορώ”.  Κανόνας   ζωής.

.

Υποσυνείδητα   δημιουργείται    θέμα  “αριθμητικής”,    αλλά…

….με   προϋπόθεση  ΠΑΝΤΑ   και    την     συναίνεση    της   γυναίκας,   γιατί   το    10/365  να θεωρείται      λιγότερο….  ευτυχισμένο   από   το   2/30  και   αυτό   λιγότερο  από    το  3/7.

.

Αν   ένας   άνδρας   και μια γυναίκα  αισθάνονται   την   ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ   της σχέσης τους   στο   10/365,   γιατί   θα πρέπει  να  αγχώνονται  ή    συγκριτικά  να νιώθουν  μειωτικά    απέναντι   στο      3/7   ή      στο   7/7;

.

Ποιος    και   πώς   ορίζει    το   αριθμητικό    “ιδεώδες”   σε….  ετήσια / μηνιαία /  εβδομαδιαία  βάση,  λες και πρόκειται   για…. δελτίο  τιμών   του   Υπ.  Οικονομίας,   γεμίζοντας    συμπλέγματα   και… μετρήσεις   ακριβείας     νέους   ανθρώπους;

.

Στον Όμηρο τέτοιο θέμα      ΑΡΙΘΜΟΠΟΙΗΣΗΣ   δεν τίθεται. Τουλάχιστον άμεσα, παρότι   τόσο στην   ΙΛΙΑΔΑ, όσο και   στην   ΟΔΥΣΣΕΙΑ   το    σεξ   είναι   ή    υπονοείται…..  άφθονο   και  ΠΡΟΠΑΝΤΩΝ     ε π ι λ έ γ ε τ α ι     ως   ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚΗ  βάση  εξέλιξης   και  προώθησης   του  μύθου…..

.

……Ακόμη    κι   όταν    ο   Ομηρικός  Δίας  (δηλαδή   ο   Δίας,   όπως   τον   σχεδίασε   ο   Όμηρος  για τις     ανάγκες    της   ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ   του   ΙΛΙΑΔΑΣ) (1)  απαριθμεί   τις… πρώην   (ε π ώ ν υ μ ε ς)  ερωμένες του

.

ή  ακόμη    κι   όταν  ο   Ομηρικός  Πρίαμος   εμφανίζεται   ως    περίπου   μηχανή   του    (…. αδιακρίτως)     σεξ        “Την Εκάβη  είχε σύζυγο  μα είχε   και… π λ ή θ ο ς   άλλες”  (περί   τα      60   παιδιά,   η… σοδειά   του   βασιλιά   των   Τρώων).

.

Σε   επόμενο   σημείωμα     περιπτώσεις    που    αποκαλύπτουν   την   τελική    και….  τελικώς    άκρως    “ανθρώπινα    εξατομικευμένη”  (προσωπικά  όρια-   επιλογή- δυνατότητες- χρονική   στιγμή) και   όχι….αριθμοποιημένη    άποψη   περί     σεξ,  του   Ομήρου.

.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

.

(1). Η   Ιλιάδα  και η  Οδύσσεια  είναι  δύο  απολύτως  ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ  ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ

επινοήσεις  του   ιδοφυούς  Ομήρου. Τα   μόνα  που σίγουρα  “κράτησε”  ο Ποιητής  από

την  “ΤΡΩΙΚΗ  Μυθολογία”  είναι τα  ονόματα   ΤΟΠΩΝ  και  ΠΡΟΣΩΠΩΝ.

.

Αν  κατόρθωσε  ο  ΌΜΗΡΟΣ  να πείσει (!)  ότι  “ΕΤΣΙ”  έγινε  ο  Τρωικός Πόλεμος  ή

ο   ΝΟΣΤΟΣ, δημιουργώντας   Σ Χ Ο Λ Η  παγκοσμίως, ισχυρή και  ακμαία μέχρι  σήμερα,   στην  σχέση   “ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ”  και  “ΙΣΤΟΡΙΑΣ” (τους),  αυτή είναι  η  μαγκιά   του.

.

Σχολή= Εννοώ Φιλοσοφία  της  Ιστορίας. Ενδεικτικά: Τί είναι ιστορικό  ΓΕΓΟΝΟΣ / είναι δυνατή  η  ακριβής  ανασύνθεση=τί πραγματικά συνέβη / σχέση φυσικού- ιστορικού γεγονότος / ένας  σεισμός  είναι ιστορικό γεγονός; / Θα είχε ανακαλυφθεί  η Αμερική  άνευ  Κολόμβου; /  (Σίγουρα  ναι, ΑΛΛΑ) πόσο  διαφορετικό θα ήταν το  ανθρώπινο  γίγνεσθαι, εάν  είχε  ανακαλυφθεί  100  χρόνια  αργότερα….. Και  άλλα  παρόμοια,

ωραία μεν, αλλά….άλλων  παπάδων ευαγγέλια.

 

 

Αναζήτηση:
Αρχείο
Ιούλιος 2018
ΔΤΤΠΠΣΚ
« Ιούν  
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Newsletter
Εισάγετε το email σας:

   

Για μένα
Είμαι φιλόλογος, πρώην... εκπαιδευτικός. Αποφάσισα να δημιουργήσω την προσωπική μου Ιστοσελίδα, όπου θα καταθέτω, τις απόψεις μου και σύντομα ελπίζω και δικές σας.

Φιλικά, Χρυσόστομος Τσιρίδης
Επισκεψιμότητα

47. 547

© 2018 · Χρυσόστομος Τσιρίδης · Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. · Δημιουργία και Φιλοξενία by MANBIZ ISP