
ΚΡΑΤΗΡΑΣ (του Κλειτία) ΕΙΚΟΝΑ. Το πλήθος των ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΩΝ παραστάσεων, σε παράλληλες ζώνες, ΘΑ…μπορούσαν να είναι επιπλέον ΖΩΦΟΡΟΣ, ΜΕΤΟΠΕΣ, ΑΕΤΩΜΑ κάποιου Αρχαίου Ναού.
ΠΡΙΝ “φτάσουμε” στα ΜΑΡΜΑΡΙΝΑ “ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ” Γλυπτά Αριστουργήματα
(Ζωφόροι, Μετόπες, Αετώματα των Ελληνικών Ναών)
.
Ή στις επίσης Αριστουργηματικές Αφηγηματικές πολυσύνθετες παραστάσεις,
(ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΙΕΣ) των Ελληνικών Αγγείων (Εικόνα από το Διαδίκτυο)
.
Έχουμε ΗΔΗ (!) στην ΕΠΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ παρόμοιες καλλιτεχνικές “συνθέσεις”, που
οι Επικοί ποιητές Εντάσσουν στην ΚΥΡΙΩΣ ΑΦΗΓΗΣΗ,
ως εμβόλιμα “ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ”…..(υποτίθεται) άλλων δημιουργών,
.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ,
Ο σφυρήλατος διάκοσμος της ΑΣΠΙΔΑΣ του Αχιλλέα, εμφανίζεται ως
αυτόνομη ΕΜΠΝΕΥΣΗ-Επινόηση του θεού ΗΦΑΙΣΤΟΥ,
.
ΕΝΩ ο Μυθολογικός διάκοσμος της εντυπωσιακής ΧΛΑΙΝΗΣ του Ιασονα,
εμφανίζεται ως έργο της Θεάς ΑΘΗΝΑΣ.
.
Με βασικά “ΥΛΙΚΑ”, Το “Υφασμα- Υφαντό”, το “Μέταλλο” και βέβαια
τον Ποιητικό Επικό λόγο (παραστατική ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ).
.
ΔΗΛΑΔΗ: αφηγηματικές (περιγραφικές) συνθέσεις θα “δούμε” σε Μανδύα, Χλαίνη,
ασπίδα, σκήπτρο, κύπελο κλπ
.
ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ, θυμίζω, ΩΣ εμβόλιμα, ΑΥΤΟΝΟΜΑ έργα, Π Ε Ρ Α
και ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ από την κυρίως Επική αφήγηση-ΠΛΟΚΗ.
.
Ο Αργοναύτης ΙΑΣΟΝΑΣ λ.χ μπορούσε να πάει στο ραντεβού του με την ΥΨΙΠΥΛΗ,
φορώντας έναν απλώς “εϋραφή=καλοραμμένο” Χιτώνα ή έστω Χλαίνη.
.
Ο Ομηρικός ΑΧΙΛΛΕΑΣ επίσης θα μπορούσε να έχει μια ασπίδα ανθεκτικότατη
λ.χ τύπου Ασπίδας ΑΙΑΝΤΑ.
.
Οπότε εύλογη η ΑΠΟΡΙΑ “γιατί αυτή η εμμονή” σε…”ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΚΟΥ” τύπου αφηγήσεις,
που ενέπνευσαν την ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ των Αρχαίων Ελληνικών Ναών και ΚΕΡΑΜΙΚΗΣ
ΤΕΧΝΗΣ.
.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο μεν ΌΜΗΡΟΣ αφιερώνει περίπου 150 στίχους της ΙΛΙΑΔΑΣ,
στην περιγραφή της ΑΣΠΙΔΑΣ, ενώ ο ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ ο Ρόδιος περίπου 50 στίχους
στα (ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ) ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΑ, για την περιγραφή του Μυθολογικού διάκοσμου
της ΧΛΑΙΝΗΣ.
.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ (κατά το δυνατό):
.
ΤΟ τί…πρόσφεραν στα ίδια τα ΕΠΗ και την “ποιότητα” της Επικής Αφήγησης,
όσο κι αν ακούγεται-θεωρείται “προφανές”, δεν επιθυμώ προς το παρόν να απαντήσω.
.
Πιστεύω ΟΤΙ…μάλλον ΠΡΟΟΙΩΝΙΖΟΝΤΑΙ (ΕΜΠΝΕΟΥΝ) τον αθάνατο ΜΑΡΜΑΡΙΝΟ
ΓΛΥΠΤΟ ΔΙΑΚΟΣΜΟ των Αρχαίων Ναών και τον ΚΕΡΑΜΙΚΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΟ διάκοσμο
της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ Αγγειογραφίας.
.
Σίγουρα προκύπτουν ζητήματα, όπως σε τί βαθμό ο ΌΜΗΡΟΣ (8ος π.Χ αι.)
είναι και εδώ…υπεύθυνος, τί πληροφοριακό υλικό μπορούσε να έχει από μια
παράδοση 500 χρόνων (και όχι μόνο)
.
με δεδομένο ότι, σύμφωνα με τους ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ Φιλολόγους, η ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΗ
Εκστρατεία και ο ΤΡΩΙΚΟΣ Πόλεμος χρονολογούνται τον 14ο προς 13ο π.Χ αιώνα.
.
Σε ΕΠΟΜΕΝΟ σημείωμα, συγκριτικά η ΘΕΜΑΤΙΚΗ των δύο ΕΠΙΚΩΝ Περιγραφών,
ΑΣΠΙΔΑΣ (Ιλιάδα) και ΧΛΑΙΝΗΣ (Αργοναυτικά).