13
Οκτ

Τρεις οι λόγοι: Γλυπτά του Παρθενώνα, στην…. τελική ευθεία.

 

 

αρχαιολογία

….Π λ έ ο ν, αν δεν είναι ήδη,  σε… λίγο πάντως σίγουρα,

η επίδειξη των Γλυπτών του Παρθενώνα από τους Άγγλους, θα είναι
κάτι σαν το παροιμιακό  “έχω και κότερο” .

Στις μέρες  μας  δεν υπάρχει γωνιά του πλανήτη, που να μην γνωρίζει ότι  το…. “κότερο” για το οποίο   καμαρώνουν  οι Άγγλοι,  δεν τους  ανήκει.

.
Ότι  ο  Έλγιν αφαίρεσε με βίαιο τρόπο τα Γλυπτά του Παρθενώνα, ακρωτηριάζοντας
την ΟΛΟΤΗΤΑ του ΚΟΡΥΦΑΙΟΥ παγκοσμίως Ελληνικού Μνημείου:

.

1ος   λόγος  λοιπόν: Η αρνητική ψυχολογία του επισκέπτη, από δω και πέρα πλέον, πρέπει να θεωρείται  δεδομένη.

Κανείς επισκέπτης   δεν “απολαμβάνει”, όσο καλοπροαίρετος
και φιλότεχνος και να είναι, ένα έργο Τέχνης που συνοδεύεται από
μια τέτοια αρνητική δημοσιότητα.

.

  2ος  λόγος, σχετικός μεν, αλλά υπέρτερος του προηγούμενου.
Πιο πρακτικός, πιο συγκεκριμένος.

Εννοώ ότι, περήφανος και μεθοδικός λαός οι Άγγλοι, δεν θα θελήσουν,
μέσα σ’ αυτό το κλίμα, να περάσουν ΚΑΙ την δοκιμασία
μιας δικαστικής  διεθνοποιημένης  διαδικασίας.

Γνωρίζουν πολύ καλύτερα από τον καθένα οι  τυπικότατοι  Άγγλοι, ότι   τα πρακτικά  και οι αποφάσεις   των διεθνών δικαστηρίων  αποτελούν ΙΣΤΟΡΙΚΑ  ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ.

Να το πούμε απλά:

Είναι υπόθεση, ας μου επιτραπεί η έκφραση,
 Ε θ ν ι κ ή ς   Υ σ τ ε ρ ο φ η μ ί α ς  για τους    Άγγλους. 

.

3ος  λόγος,  υπέρτερος  των άλλων δύο:

Η  επιστροφή (επαναπατρισμός)  των  Γλυπτών  του Παρθενώνα, θα είναι  ο  τελευταίος, πλην όμως   και  ο   Α Π Ο Λ Υ Τ Ο Σ   ηθικός   Σ υ μ β ο λ ι σ μ ό ς   του    τέλους   μιας  αποικιοκρατικής Πολιτικής,  της πολιτικής   των κανονιοφόρων  για την πάλαι ποτέ   Μεγάλη Βρετανία.

Ο  Έλγιν  ακρωτηρίασε  το κορυφαίο  έργο Τέχνης, ως εκπρόσωπος  μιας  άλλης,  αποικιοκρατικής,  νοοτροπίας…..  Η   σημερινή  Αγγλία  το…. αποκαθιστά.

Το  ηθικό  κέρδος  θα είναι  τεράστιο για  την Αγγλία.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Σε προηγούμενο σημείωμά μου (“Του  μεντρεσέ  τα… παραμύθια”) έγραφα ότι τα ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ, μπορεί να  αγοράζονται, να  πωλούνται,   αλλά   δεν….. “Υιοθετούνται”.

Κι αυτό γιατί ένα έργο Τέχνης
χωρίς την αυθεντική του ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ, είναι μια ΑΨΥΧΗ μορφοποιημένη πρώτη ύλη.

.
Και τα Γλυπτά του Παρθενώνα,  αποκομμένα βίαια  από τον φυσικό τους χώρο,  αναζητούν την ΠΛΗΡΗ τους ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ.

Παρεμπιπτόντως:

Άγγλος ήταν και  ο σερ Τζον Μπίζλεϊ, , ο οποίος εν μέσω ειρωνιών στην αρχή,
θέλησε να έχουν ολοκληρωμένη ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ τα ΑΓΓΕΙΑ, δίνοντας  και “όνομα”
δημιουργού   στα… ανώνυμα αγγεία. 

Επινόησε, με βάση το… στιλ,
τα γνωστά συμβατικά ονόματα λ.χ “ο ζωγράφος του Αχιλλέα”,   “ο ζωγράφος  του Βερολίνου” κλπ.

Έτσι, για την πληρότητα  της  ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ  του  έργου ΤΕΧΝΗΣ.

Σήμερα  ο Άγγλος   Beazlei  χαίρει παγκόσμιας εκτίμησης,  ως  αυθεντία  στην  ταξινόμηση των   αριστουργημάτων  της    Ελληνικής   Αγγειογραφίας.

 

.
Προσωπικά  δεν   θα   με  εξέπληττε μια εντυπωσιακή, αιφνιδιαστικη  κατά πρόληψη, πρωτοβουλία των Άγγλων, ενόψει και…. της  κ. Κλούνεϊ.

Υ.Γ  Ίσως  και  η  δεύτερη   Α Κ Ρ Ο Π Ο Λ Η  της   Ελλάδας,  στον Λόφο Καστά  της  Αμφίπολης,   με τον τρόπο της   πιέσει  τους   Άγγλους…. προς αυτήν την κατεύθυνση.

Συμπέρασμα:  Τα  Γλυπτά… πρέπει να  επιστραφούν.

 

Αναζήτηση:
Ιστορικό
Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Newsletter
Εισάγετε το email σας:

   

Για μένα
Είμαι φιλόλογος. Αποφάσισα να δημιουργήσω προσωπική Ιστοσελίδα, στην οποία θα μπορώ να καταγράφω τις απόψεις μου.

Χρυσόστομος Τσιρίδης
Επισκεψιμότητα

82.608

© 2024 · Χρυσόστομος Τσιρίδης · Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. · Δημιουργία και Φιλοξενία by MANBIZ ISP