16
Μαρ

Από το Ομηρικό “γλυκερόν φάος”, στο “γλυκύ μου έαρ”

Ανάσταση(εικόνα   Διαδικτύου)

Από το Ομηρικό “γλυκερόν φάος”, στο “γλυκύ μου έαρ”

Η Ιλιάδα και η Οδύσσεια είναι “φύσει και θέσει”, προχριστιανικά, άρα  ειδωλολατρικά,  παγανιστικά έργα.

Ωστόσο 10άδες τα ΟΜΗΡΙΚΑ “στιγμιότυπα” που η  Χριστιανική Θρησκεία “απομόνωσε”   και στήριξε πάνω τους  σύμβολα και συμβολισμούς της.

Και πολύ καλά έκανε.

.

Ένδειξη της πανανθρώπινης ΗΘΙΚΗΣ και της   υψηλής   ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ  των Ομηρικών αριστουργημάτων.

 

 

1) “ω, γλυκύ μου έαρ” // Ομηρικό: “γλυκερόν φάος”

2) “το φως της Ανάστασης” // Ομηρικό: “εν δε φάει και όλεσσον”
Ο κυρίαρχος ρόλος του φωτός και στον Όμηρο.
(δες “σπουδή στο Ελληνικό φως”)

3)”ματαιότης ματαιοτήτων…..” // Ομηρικό: “οίη περ φύλλων γενεή…”
(Σαν τα ευάλωτα φύλλα των δέντρων…. οι γενιές των ανθρώπων)

4) Η Παναγία “διετήρει πάντα τὰ ρήματα του Ιησού ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτῆς. ” //

Ομηρικό: Η Πηνελόπη….- “θαμβήσασα… παιδός γαρ μύθον πεπνυμένον
ένθετο θυμώ”(κρατούσε μέσα της τα σωστά λόγια του Τηλέμαχου)

5) “Διός άπαντες πτωχοί τε και ξένοι”, “δόσις μεν ολίγη, φίλη δε”(=το λίγο
που θα δώσεις θα σε γεμίσει χαρά). (περιττεύουν άλλα, στις κουβέντες  αυτές   της  Ομηρικής  Ναυσικάς).

6) “οίνος ευφραίνει καρδίαν….” // Ομηρικό: “ευάνωρ, μελιηδής,μελίφρων οίνος….”
“Πίνετε οίνον και εσθίετε βρώμην, ίνα θυμόν(= δύναμη) ενί στήθεσιν λάβητε”(Οδύσσεια, ραψ. κ)

7) Η ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗ- ενσάρκωση του Χριστού παραλληλίζεται
με την κίνηση του Έκτορα να βγάζει το “Φοβικό” κράνος, πριν πλησιάσει
τον γιο του Αστυάνακτα

8) Η περιγραφή της κατοικίας των Ολύμπιων Θεών από τον Όμηρο, παραπέμπει   σε  όρους   βιβλικού  Παραδείσου:

“έδος ασφαλές (=κατοικία αιώνια) , αιεί….αίθρη ανέφελος….λευκή… αίγλη….. τω(=εκεί) ένι τέρπονται(=ζουν γαλήνια) μάκαρες θεοί…”

9) ” φως εσπερινόν….” // Ομηρικό: “σκιώοντο άπασαι αι αγυιαί = το σταδιακό  τελείωμα της ημέρας…” (οι δρόμοι τί… σκοτεινοί που εγίναν). Ώρα   “εσωστρέφειας”   και   “απολογισμού”

10) “Η Βιβλική Θεϊκή συμπαντική Δύναμη, η Παντοδυναμία του Θεού” //Στον Όμηρο αντίστοιχα:
H κίνηση του κεφαλιού του Δία…. “ἐλέλιξεν (=έσεισε) μέγαν Ὄλυμπον”
(με βιβλικούς όρους θα λέγαμε…. “σείστηκε  το στερέωμα”)

Και άλλα όπως….. ικεσία, θυσία, “μελίκρητος οίνος”, “ο προστάτης θεός”,
η “διαρκής επίκληση της θεϊκής βοήθειας”, “ο πειρασμός”, προφητείες
“πνεύμα πρόθυμον, σαρξ ασθενής” κλπ

Υ.Γ Προσωπική άποψη: Να πάρουμε ό,τι ΕΜΕΙΣ κρίνουμε χρήσιμο (Μ. Βασίλειος)   από τον Όμηρο.
.
Αρκεί ΟΜΩΣ να μην μετατρέψουμε το…. ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΕΡΓΟ του, σε μια  ανούσια ΗΘΙΚΟΛΟΓΙΚΗ(!!!!) νερόβραστη ΠΑΙΔΑΡΙΩΔΗ σούπα….  (καλών, κακών, ασεβών, ευσεβών κλπ…)

Στο Διαδίκτυο: “μεταφράστηκε…. ποιος  Όμηρος”
.
Ο Όμηρος έχει όραμα Ζωής με ΔΙΚΟ του δείκτη Αξιών, Ηθικής και Δικαίου.
Το παραπάνω σημείωμα  ας  θεωρηθεί  μια σύντομη ένδειξη.
.
Από την άποψη αυτή θεωρώ έντιμη την σχετική κουβέντα του Μ. Βασιλείου.

Αναζήτηση:
Ιστορικό
Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Newsletter
Εισάγετε το email σας:

   

Για μένα
Είμαι φιλόλογος. Αποφάσισα να δημιουργήσω προσωπική Ιστοσελίδα, στην οποία θα μπορώ να καταγράφω τις απόψεις μου.

Χρυσόστομος Τσιρίδης
Επισκεψιμότητα

82.608

© 2024 · Χρυσόστομος Τσιρίδης · Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. · Δημιουργία και Φιλοξενία by MANBIZ ISP